Frank Cools lijsttrekker PvdA-GroenLinks

PvdA-GroenLinks heeft haar kandidatenlijst voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De partij heeft Frank Cools uit Knegsel als nieuwe lijsttrekker naar voren geschoven. Frank was de afgelopen jaren voorzitter van PvdA-GL Eersel en tevens burgerlid van de raadscommissie. Hij begon zijn politieke loopbaan als fractiemedewerker bij de PvdA-Tweede Kamerfractie en is sindsdien altijd actief geweest in de progressieve politiek. Van huis uit is hij jurist en werkzaam in de crisisbeheersing.

De partij is ook erg blij met nieuwkomer Heike Peels in de top van de lijst. Heike (Knegselse van origine) woont in Eersel en werkt sinds 2020 in Duizel als Dierenarts. Afgelopen jaar heeft zij volop ervaring opgedaan als burgerlid van de raadscommissie. Daarnaast prijken ervaren (oud) raadsleden Tamara Maas, Daan van den Broek en Willem de Laat ook bovenaan de lijst. Tamara is kinderfysiotherapeut en stond aan de wieg van de oprichting van PvdA-GroenLinks in Eersel en zat eerder vier jaar in de raad. Daan (geschiedenisleraar) en Willem (functioneel applicatiebeheerder bij het MMC) hebben afgelopen jaren hun sporen ruimschoots verdiend in de gemeenteraad en zijn daarvoor weer beschikbaar.

PvdA-GroenLinks gaat de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart in met de leuze GROEN, LOKAAL, SOCIAAL. Drie woorden die aangeven waar wij voor staan. Bij ieder woord een voorbeeld.

GROEN: de gemeenteraad heeft recent mede op ons voorstel het plan Bos en Boom aangenomen waardoor in de toekomst 400.000 bomen geplant gaan worden.

SOCIAAL: op voorstel van PvdA-GL heeft de gemeente Eersel besloten om de schulden van slachtoffers van de toeslagenaffaire over te nemen.

LOKAAL: alle genoemde kandidaten zijn geworteld in de gemeente Eersel. Ze groeiden er op en gingen er naar lagere- en middelbare school. Tenslotte zijn op de lijst inwoners van alle dorpen van de gemeente vertegenwoordigd.

De volledige kandidatenlijst kunt u hier vinden.