Entree van Eersel

Wordt DIT de entrée van Eersel?
Als het aan het college van Eersel Samen Anders en VVD ligt, wordt de entree van Eersel over een aantal jaar een grote parkeergarage. Om de parkeerproblemen van ASML op te lossen wordt er regionaal gekeken naar mogelijke oplossingen. De door dit college aan de provincie voorgestelde locatie is de afslag van de A67 bij Eersel. Qua verschijningsvorm wordt gedacht aan het Parkhaus Stuttgart (zie afbeelding). Vanuit deze ‘Regionale Hub’ zouden werknemers met het OV naar Veldhoven moeten kunnen reizen. Nu zijn wij als PvdA-GroenLinks natuurlijk voorstander van het oplossen van verkeersproblemen door slimme en duurzame oplossingen, maar om de binnenkomst van onze mooie groene gemeente te laten domineren door een dergelijk gedrocht is echt een vreselijk slechte oplossing. Wat ons betreft hoort zoiets op het Kempisch Bedrijvenpark terecht. Komende raadsvergadering gaan we proberen om ons als gemeenteraad meer controle te geven over dit proces. Want als we nu niet van ons laten horen, staat er over een aantal jaar dit gevaarte. Hopelijk delen de andere partijen onze zorgen.